Mar 3, 2008

ျမန္မာျပည္မွာကြယ္ ကဗ်ာဆရာေတြကမ်ား-၂


ဒီစာကေတာ့ ဆရာေယာဟန္ေအာင္ရဲ႕ ျမန္မာျပည္မွာကြယ္ ကဗ်ာဆရာေတြကမ်ားကို ဖတ္မိကတည္းက ေရးခ်င္စိတ္ ရွိေနခဲ့တာပါ။ အခ်ိန္ သိပ္မရတာရယ္ တျခားတင္ခ်င္တာေလးေတြလည္း ေလွ်ာက္တင္ေနတာနဲ႕ အခ်ိန္ၾကာသြားခဲ့တာပါ။

က်ေနာ္ ေဆြးေႏြးခ်င္တာကေတာ့ အခ်က္ (၃)ခ်က္ပါ။
(၁) လူတဦးခ်င္းစီရဲ႕ အႏုပညာ ခံစားမႈ။
(၂) အႏုပညာတခုကို ဖန္တီးရာမွာ ပါရမီရွင္နဲ႕ ပညာရွင္ မတူတာ။
(၃) အႏုပညာေတြကို ဖန္တီးရတဲ့ ေနရာ၊အခ်ိန္ကာလနဲ႕ အခြင့္အေရးပါ။



ပထမဆံုး က်ေနာ္ ေဖာ္ျပခ်င္တာကေတာ့ လူတဦးခ်င္းရဲ႕ အႏုပညာခံစားမႈပါ။

က်ေနာ္ ယံုၾကည္ကေတာ့ လူတိုင္းဟာ အႏုပညာကို ခံစားတတ္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ၾကီးပ်င္းလာၾကပံုခ်င္း၊ ၾကီးပ်င္းလာရတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ခ်င္း မတူၾကပါဘူး။ ဒီအေပၚမွာ အေျခခံျပီး တေယာက္နဲ႕ တေယာက္ရဲ႕ အႏုပညာကို ခံစားပံုခ်င္း၊ ခံစားတဲ့ အႏုပညာအမ်ိဳးအစားခ်င္း တူႏိုင္ၾကမယ္ က်ေနာ္မထင္ပါ။

ဥပမာ- က်ေနာ့္ သူငယ္ခ်င္းတေယာက္ရွိတယ္။ သူက ပန္းခ်ီဆရာ။ မိုးေက်ာ္သူလို႕ ေခၚပါတယ္။ တခ်ိဳ႕လည္း သူ႕ပန္းခ်ီကားေတြ။ သူ႕ သရုပ္ေဖာ္ပံုေတြ ေတြ႕ဖူးၾကလိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။ သူနဲ႕ က်ေနာ္က အထက္တန္း ေက်ာင္းတုန္းက ေက်ာင္းေနဖက္ေတြပါ။ အႏုပညာ ခ်စ္ၾကတာခ်င္းလည္း တူတယ္။ က်ေနာ္တို႕ ႏွစ္ေယာက္လံုး သီခ်င္းေတြ၊ ကဗ်ာေတြ၊ ပန္းခ်ီေတြခ်စ္တယ္။ ဒါနဲ႕ပဲ က်ေနာ္တို႕ ႏွစ္ေယာက္ လည္ပင္းဖက္မိၾကတယ္ ဆိုပါေတာ့။ ေဒသေကာလိပ္ တက္ေတာ့လည္း ကဗ်ာစာအုပ္ေလးေတြ တျခားသူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႕ေပါင္းျပီး သူနဲ႕က်ေနာ္ ထုတ္ခဲ့ေသးတယ္။

သူနဲ႕က်ေနာ္ ကဗ်ာေရးတာခ်င္း တူေပမယ့္ သူက ပန္းခ်ီေတြ ကိုယ္တိုင္ဆြဲတယ္၊ က်ေနာ္က ပန္းခ်ီကားေတြကို ခံစားတာပဲ ရွိတယ္။ ပန္းခ်ီ မဆြဲခဲ့ဘူး။ ပန္းခ်ီအေၾကာင္းေတာ့ သူနဲ႕ေပါင္းခဲ့ေတာ့ ေကာင္းေကာင္းသိတာေပါ့။ ကမၻာေက်ာ္ ပန္းခ်ီဆရာၾကီးေတြ အေၾကာင္း။ သူတို႕ရဲ႕ ပန္းခ်ီကားေတြ အေၾကာင္း။ ပန္းခ်ီ နည္းစနစ္ေတြ အေၾကာင္း။ ပန္းခ်ီေခတ္ေတြ အေၾကာင္း။ ပန္းခ်ီကားေတြရဲ႕ေနာက္က သမိုင္းေတြအေၾကာင္း။

သူ ပန္းခ်ီေတြဆြဲသလို က်ေနာ္ကလည္း ဂစ္တာတီးတယ္။ က်ေနာ္နဲ႕ေပါင္းျပီး မိုးေက်ာ္သူလည္း ဂစ္တာ သူရဲေကာင္းေတြ အေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္း သိတာေပါ့။ ဂီတ ပံုသ႑ာန္ေတြ အေၾကာင္း။ ဂီတ ေခတ္ေတြ အေၾကာင္း။ မိုးေက်ာ္သူက သီခ်င္းေတြကို ခ်စ္ေပမယ့္ ဂစ္တာမတီးဘူး။ က်ေနာ္က သူ႕ကို ဂစ္တာတီး သင္ေပး တာေတာင္ သူ မတီးခဲ့ဘူး။

ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္နဲ႕ မိုးေက်ာ္သူၾကားထဲမွာ မတူတာတခု ရွိေနတယ္။ မိုးေက်ာ္သူက ပန္းခ်ီေတြကို ခံစားခ်စ္မက္ ရံုတင္မက ကိုယ္တိုင္ပါ ပန္းခ်ီကားေတြ ေရးခဲ့တာပါ။ က်ေနာ္က မိုးေက်ာ္သူလိုမ်ိဳး ကိုယ္တိုင္ ဖန္တီးႏိုင္တာ မဟုတ္ဘူး။ ဂစ္တာနဲ႕ သူမ်ား သီခ်င္းေတြပဲ တီးေနခဲ့တာ။ ဒီေနရာမွာ သူနဲ႕ က်ေနာ္ ကြာသြားျပီ။

ဆိုလိုတာက ခံစားတဲ့ အႏုပညာအမ်ိဳးအစားခ်င္းတူခဲ့ရင္ေတာင္မွ ခံစားၾကတဲ့ ဒီဂရီေတြက မတူႏိုင္ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႕ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္မွာပဲၾကည့္။ ကဗ်ာေတြ- သီခ်င္းေတြ- ပန္းခ်ီေတြ- ခ်စ္တာခ်င္းတူတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ခံစားၾကတဲ့ ဒီဂရီေတြက မတူဘူး။ ပန္းခ်ီေတြနဲ႕ပတ္သက္ရင္ သူက က်ေနာ့္ထက္ပိုျပီး အျမင့္မားဆံုး ခံစားခဲ့သူ။ က်ေနာ္ကေတာ့ ဂစ္တာနဲ႕ပတ္သက္ရင္ သူ႕ထက္ပိုျပီး ခံစားခဲ့သူ။

ခံစားပံုခ်င္း မတူၾကတာ တေန႕က်ေတာ့ အေသအခ်ာ ပိုသိခဲ့ရတယ္၊ အဲဒီေန႕က ရာဇူးထဲသြားျပီး ဦးခ်စ္ဆိုင္မွာ က်ေနာ္တို႕ အတူ ထိုင္ျဖစ္ၾကတယ္။ ဦးခ်စ္ဆိုင္ရဲ႕ အတြင္းနံရံမွာ ခိုင္ထူးရဲ႕ `သီခ်င္းတပုဒ္ ပန္းတဆုပ္`အေခြရဲ႕ ပိုစတာ အၾကီးၾကီးတခု ကပ္ထားတယ္။ က်ေနာ္က မိုးေက်ာ္သူကို ခိုင္ထူးသီခ်င္းေတြထဲက Lead parts ေတြ အေၾကာင္း ေျပာေနတယ္။ သူက က်ေနာ့္ကို အဲဒီ ပိုစတာရဲ႕ သရုပ္ေဖာ္ပံုကို ဆြဲတဲ့ ကို၀သုန္ရဲ႕ ပန္းခ်ီ ေကာက္ေၾကာင္းေတြ အေၾကာင္း ေျပာေနခဲ့တယ္။ ႏွစ္ေယာက္ အတူ စားပြဲတခုထည္း ထိုင္ျပီး က်ေနာ္တို႕ နွစ္ေယာက္ ကြဲလြဲေနၾကပံုမ်ား သတိျပဳမိၾကပါရဲ႕လား။

အဲဒီေတာ့ ခ်ဳပ္ေျပာရရင္ လူတဦးခ်င္းကိုလိုက္ျပီး ႏွစ္ျခိဳက္တဲ့ အႏုပညာအမ်ိဳးအစား ကြာျခားမယ္။ တခါ အႏုပညာ အမ်ိဳးအစားခ်င္း တူရင္ေတာင္ ခံစားတဲ့ ဒီဂရီေတြက တူမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဥပမာ- က်ေနာ္က ကဗ်ာေတြကို ခ်စ္တယ္။ ခံစားတယ္။ က်ေနာ့္ ခံစားခ်က္ေတြက ဒီဂရီျမင့္လာတဲ့အခါ ကိုယ္တိုင္ အဲဒီ ခံစားခ်က္ေတြကို ကဗ်ာတပုဒ္အျဖစ္ ေရးျခစ္မိတယ္။ ဆိုလိုတာက ခံစားမႈ ဒီဂရီက အႏုပညာတခုကို ဖန္တီးတဲ့အထိ သက္ေရာက္တယ္လို႕ က်ေနာ္ဆိုလိုတာပါ။ ဒီေနရာမွာ အဲဒီ အႏုပညာကို ဖန္တီးဖို႕ လိုအပ္တဲ့ အတတ္ပညာကို ခ်န္ထားခဲ့တာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒုတိယအဆင့္မွာ ေဆြးေႏြးပါ့မယ္။

ဒုတိယအေနနဲ႕ ေဆြးေႏြးခ်င္တာကေတာ့ ပါရမီရွင္နဲ႕ပညာရွင္ပါ။

အႏုပညာတခုကို ဖန္တီးတဲ့အခါ အတတ္ပညာဆိုတာ လိုပါတယ္။ ဗမာ့အသံက လာေနတဲ့ သီခ်င္းေတြ ထဲမွာလည္း ပါခဲ့ပါတယ္ - လူတိုင္းမတတ္တဲ့ ဒီပညာ ပါရမီရွိမွသာ- ဆိုတာ ၾကားဖူးၾကမွာပါ။ ပါရမီရွင္ (Genius) ေတြ အတြက္ကေတာ့ ဘာမွ မလိုပါဘူး။ ဒါကို အျငင္းပြားလိုသူမ်ားအတြက္ ပါရမီရွင္ တေယာက္ကို ဥပမာ တခု အေနနဲ႕က်ေနာ္ လက္ေဆာင္ေပးပါ့မယ္။ ပါရမီရွင္တေယာက္ အတြက္ ဘာမွ မလိုပါဘူး။ ဥပမာ- ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက Keyboardist တေယာက္အေၾကာင္းကို က်ေနာ္ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဂ်ပန္ဆိုတာ Keyboard, Synthesizer, Digital Piano စတဲ့ ဂီတတူရိယာေတြ ေအာလပံု ထြက္ရွိေနတဲ့ ႏိုင္ငံပါ။ အဲဒီမွာ အဲဒီ တူရိယာေတြကို တခါမွ မသံုးခဲ့ဘူးတဲ့ လူတေယာက္ဟာ တေန႕က်ေတာ့ Keyboard တလံုးကို Super Market ထဲမွာ ေတြ႕ျပီး၀ယ္သြားပါသတဲ့၊ အိမ္ေရာက္ေတာ့ အဲဒီ Keyboard ကို ဘယ္လိုတီးရမယ္ဆိုတဲ့ Manual က English လို ျဖစ္ေနလို႕ လႊင့္ပစ္လိုက္ပါသတဲ့။ ဒါနဲ႕ပဲ သူ႕ဘာသာသူ ေလွ်ာက္စမ္း တီးရင္းနဲ႕ ကမၻာေက်ာ္ Keyboardist ျဖစ္လာတယ္။ သူ႕တီးလံုးေတြဟာ အခ်ပ္ေရ သန္းနဲ႕ခ်ီျပီး ေရာင္းခဲ့ရတယ္၊ အဲဒီလူနံမည္က Kitaro ပါ။ အဲဒီေတာ့ အႏုပညာတခုကို ဖန္တီးတဲ့အခါ လူ(၂) မ်ိဳး (၂)စားရွိတယ္လို႕ ေျပာရမွာေပါ့။ တမ်ိဳးက ပါရမီရွင္။ ေနာက္တမ်ိဳးကေတာ့ ပညာရွင္ေပါ့။ အဲ မဟုတ္ေသးဘူး။ (၃) မ်ိဳး၊ ၀ါသနာရွင္ဆိုတာလည္းရွိေနေသးတယ္။

ကဲ... ျပင္ေျပာမယ္ဗ်ာ။ အႏုပညာတခုကို ဖန္တီးတဲ့သူ (၃)မ်ိဳး ရွိပါတယ္။ ပါရမီရွင္။ ပညာရွင္။ ၀ါသနာရွင္။

ပါရမီရွင္ဆိုတာကေတာ့ ေမြးရာပါျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘာမွ ေျပာစရာ မရွိပါဘူး။ ပညာရွင္အတြက္ ကေတာ့ ေျပာစရာေတြ အမ်ားၾကီးပါပဲ၊ ဆိုလိုတာကေတာ့ ဥပမာ- ကဗ်ာဆရာ တေယာက္ အတြက္ ကဗ်ာဆိုင္ရာ အတတ္ပညာေတြ လိုတာေပါ့။ အနိမ့္ဆံုး အဆင့္မွာ ကာရန္ေတြကို သိရမယ္။ ကာရန္ေတြကို ထားခဲ့ဦး။ နိမိတ္ပံု။ သေကၤတ။ အစရွိသည္ျဖင့္။ ကဗ်ာတပုဒ္မွာ ရွိအပ္တဲ့- အတတ္ပညာအရ သိအပ္တဲ့- အခ်က္အလက္ေတြ။ ကိုယ္ သံုးသည္ မသံုးသည္ ျဖစ္ေစ။ ကဗ်ာဖြဲ႕ဆိုသူတေယာက္အျဖစ္ ရွိအပ္တဲ့ အတတ္ပညာေတြ မရွိခဲ့ရင္ေတာ့ က်ေနာ္ ဖတ္ခဲ့ဖူးတဲ့ ကဗ်ာတပုဒ္လို ျဖစ္ေနမယ္ထင္တယ္။

မဲ-မဲ-မဲ-မဲ နဲ႕
ထရံမွာ နား
ေလးခြ နင္ မေၾကာက္သလား
ပ်ံ ဟဲ့-က်ီးကန္း

ဒါဟာ ကဗ်ာ တပုဒ္ဆိုရင္ အတတ္ပညာစကား က်ေနာ္ ေျပာေနစရာ မလိုေတာ့ပါဘူး။ ဆိုေတာ့ ပါရမီရွင္ မဟုတ္ရင္ အတတ္ပညာေနာက္ကို မလိုက္ဘဲနဲ႕ အႏုပညာတခုကို ဖန္တီးဖို႕ မလြယ္ပါဘူး။
အဲေတာ့ ပါရမီရွင္။ အတတ္ပညာရွင္။ ၀ါသနာရွင္။ ဒီ(၃)မ်ိဳးကို က်ေနာ္တို႕ အသိအမွတ္ျပဳရမွာျဖစ္ပါတယ္။

က်ေနာ္ ဂစ္တာတီးခဲ့တယ္၊ ဂစ္တာပဲကြာ လူတိုင္းတီးေနၾကတာပဲ-အဲလိုေျပာလည္းရပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ဂစ္တာသမားတေယာက္ျဖစ္ဖို႕ မရွိမျဖစ္ တတ္သိ နားလည္ထားရမယ့္ အရာေတြက မ်ားျပားလြန္းလွတယ္၊ အဲဒီဂစ္တာကိုတီးဖို႕အတြက္ က်ေနာ္ လိုအပ္ေနတဲ့ အတတ္ပညာေတြက မ်ားလြန္းလွတယ္၊ က်ေနာ္က ပါရမီရွင္ မဟုတ္ခဲ့ေတာ့ ပညာရွင္ ျဖစ္ခ်င္ခဲ့တာကိုး။

ဆရာေယာေျပာသလိ္ု ဂစ္တာတီးတဲ့လူငယ္ေတြ ဘာလို႕ ေပါတာလဲ-ဆိုတဲ့ေမးခြန္းကို က်ေနာ္တဦးထဲ အေနနဲ႕ ေျဖၾကည့္ပါ့မယ္။ ဂစ္တာက သယ္ရပိုးရတာလြယ္တယ္။ ျဗတ္ေစာင္း မဟုတ္ဘူး။ ပတၱလားမဟုတ္ဘူး။ ေစ်းေပါတယ္။ သင္ဖို႕လြယ္တယ္။ ၀ါသနာရွင္ေတြအတြက္ အေကာင္းဆံုး ေဆးတလက္ပါ့။ ဒါ့ေၾကာင့္ပဲ က်ေနာ္တို႕ ေခတ္ထဲက လူငယ္ေတြအားလံုးလိုလိုက ဂစ္တာကို တီးခဲ့ၾကတာေပါ့။ ျပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႕ေခတ္မွာ ဂစ္တာဆိုတာ က်ေနာ္တို႕ အသည္းႏွလံုး။ ဂစ္တာတလံုးနဲ႕ အရာအားလံုးကို ေမ့ႏိုင္ခဲ့တယ္၊

ဒါေပမယ့္ ဂစ္တာ အတီးသမား အားလံုးလိုလိုပါပဲ ၀ါသနာရွင္ ျဖစ္ေနခဲ့ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဂစ္တာသမား ေကာင္းေကာင္းက မေတြ႕ခဲ့ရတာေပါ့။ ဘာလို႕လဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႕ လိုအပ္တဲ့ အတတ္ပညာက အလြယ္တကူမွ မရႏိုင္ခဲ့တာကိုး။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။

No comments: