Mar 5, 2008

ျမန္မာျပည္မွာကြယ္ ကဗ်ာဆရာေတြကမ်ား-၂ (တတိယပိုင္း) နဲ႕ နိဂံုး



ျပီးခဲ့တဲ့ ပို႕စ္ႏွစ္္ခုမွာ (၁) လူတဦးခ်င္းစီရဲ႕ အႏုပညာခံစားမႈနဲ႕ (၂) ဖန္တီးရွင္ -၃-မ်ိဳးကို က်ေနာ္ ေဆြးေႏြးခဲ့ျပီးပါျပီ၊

အခု -
တတိယအခ်က္အေနနဲ႕ ေဆြးေႏြးမွာကေတာ့့ အႏုပညာေတြကို ဖန္တီးတဲ့ ေနရာ၊ အခ်ိန္ကာလနဲ႕ အခြင့္အေရးပါ။
က်ေနာ္တို႕မ်ိဳးဆက္ အႏုပညာေတြကို ဖန္တီး ေနၾကရတဲ့ေနရာဟာ စစ္အာဏာရွင္ေတြရဲ႕ စစ္ဖိနပ္ သံခြာေအာက္ ေရာက္ေနရတဲ့ ဗမာျပည္ပါ။ ဆိုေတာ့ အားလံုးသိျပီး ျဖစ္ၾကတဲ့အတိုင္းပါပဲ ဖန္တီးခဲ့ရသမွ် အႏုပညာေတြ အားလံုးဟာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ဖန္တီးခြင့္ ရခဲ့ၾကတာမဟုတ္ပါဘူး။ အကန္႕အသတ္ အခက္အခဲေတြ ၾကားထဲက ဖန္တီးေနခဲ့ၾကရတာပါ။


- စာေပနယ္မွာဆိုလည္း စာေပစီစစ္ေရးရဲ႕ ဆင္ဆာကတ္ေက်းနဲ႕ ျဖတ္ညွပ္ အသတ္ခံခဲ့ရတဲ့ စာေတြ-ကဗ်ာေတြ အမ်ားၾကီး ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းေတြကိုလည္း စာေရးစရာေတြ။ ကဗ်ာဆရာေတြက ျပန္လည္ ရင္ဖြင့္ ေျပာျပတာေတြကို အမ်ားၾကီး ဖတ္ခဲ့ၾကရဖူးမွာပါ။
- ဂီတနယ္မွာဆိုလည္း သီခ်င္းတေခြ ထုတ္ရင္ အနည္းဆံုး အက်ိဳးျပဳ (၃) ပုဒ္ပါရမယ္-ဆိုတဲ့ စီစစ္ေရးရဲ႕ ဥပေဒနဲ႕ ကိုယ္ၾကိဳက္ၾကိဳက္ မၾကိဳက္ၾကိဳက္ စစ္အာဏာရွင္ေတြအၾကိဳက္ (၃) ပုဒ္ ထည့္ဆိုေပးရပါတယ္။ အဲဒီလို သီခ်င္းမ်ိဳးကို တကမၻာလံုးမွာ ဘယ္ေနရာမွာမွ ေတြ႕ၾကရမယ္မထင္ပါ၊ က်ေနာ္တို႕ ႏိုင္ငံမွာပဲ ရွိပါလိမ့္မယ္။ ေနာက္ ဂီတသမားေတြမွာလည္း Concert (က်ေနာ္တို႕ဆီမွာေတာ့ Stage Show လို႕ေခၚၾကတယ္) တခုလုပ္ခ်င္ရင္ ခြင့္ျပဳခ်က္တင္ရေသးတယ္။ ဘာအ၀တ္အစားမ၀တ္ရ။ ဆံပင္ရွည္ မထားရ။ ေဘာင္းဘီရွည္ မ၀တ္ရ- အစရွိသည္ျဖင့္ ပညတ္ေတာ္ ဆယ္ပါးကိုလည္း လိုက္နာၾကရပါေသးတယ္၊
- ရုပ္ရွင္နယ္မွာဆိုရင္လည္း ဆင္ဆာျဖတ္ခံခဲ့ရတဲ့ ကားေတြ အမ်ားၾကီးပါပဲ။ ဥပမာ- ဆရာျမသန္းတင့္ရဲ႕ `ဓါးေတာင္ကိုေက်ာ္၍ မီးပင္လယ္ကို ျဖတ္မည္` ၀တၳဳကို ေက်ာ္ဟိန္းျပန္ရိုက္တဲ့ကား ဆင္ဆာျဖတ္လိုက္ ျပန္ရိုက္လိုက္နဲ႕ ခဏခဏ ျပန္ျပင္ရိုက္ေနရေတာ့ မူရင္း၀တၳဳနဲ႕ တျခားစီျဖစ္ျပီး ထြက္လာပါသတဲ့။
တျခားအႏုပညာနယ္ပယ္ေတြမွာလည္း ထိုနည္းလည္းေကာင္းပါပဲ၊

ေနာက္တခုကေတာ့ က်ေနာ္တို႕မ်ိဳးဆက္ ရွင္သန္ၾကီးပ်င္းျပီး အႏုပညာေတြကို ဖန္တီးေနရတဲ့ အခ်ိန္ကာလက စစ္အာဏာရွင္စနစ္က အားေကာင္းေနျပီး ႏိုင္ငံသားအားလံုးရဲ႕ အေျခခံအခြင့္အေရးအားလံုးကို ျငင္းပယ္ျခင္းခံေနရတဲ့ အခ်ိန္ကာလပါပဲ၊ ဒီလိုကာလမ်ိဳးမွာ အႏုပညာသည္ စစ္စစ္ေတြ။ အႏုပညာ စစ္စစ္ေတြ မဖူးပြင့္ႏိုင္ပါဘူး။ အငံုအဖူးဘ၀မွာပဲ ေက်နပ္ေနၾကရတာပါ။ သိပ္ဖူးပြင့္ခ်င္သူမ်ားအဖို႕ေတာ့ စစ္အာဏာရွင္ေတြက ဖူးပြင့္ခြင့္ေပးတဲ့ ေနရာမွာ အစြမ္းကုန္ဖူးပြင့္ႏိုင္ပါတယ္၊ အဲဒီေနရာေတြကိုေတာ့ အက်ဥ္းေထာင္လို႕ ေခၚၾကေလရဲ႕။ အနီးဆံုး ဥပမာေလးတခုပါ- ေဖေဖာ္၀ါရီဆယ့္ေလး-ကဗ်ာေရးခဲ့တဲ့ ကဗ်ာဆရာ-ကိုေစာေ၀ကိုပဲၾကည့္ပါ။
- ဒီလို အခ်ိန္ကာလမ်ိဳးမွာ အႏုပညာဖန္တီးသူေတြအတြက္ အခက္အခဲေတြ မ်ိဳးစံုၾကံဳၾကရပါတယ္။ အခက္အခဲေတြမ်ိဳးစံုမွာ ပထမဆံုး ၾကံဳၾကရတာက စား၀တ္ေနေရးဆိုတဲ့ လူတိုင္းအတြက္ ေန႕စဥ္ေျဖရွင္းေနရတဲ့ အေျခခံ လိုအပ္ခ်က္ပါ။ စား၀တ္ေနေရး လိုအပ္ခ်က္အတြက္ေတာင္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ စီးပြားရွာေဖြခြင့္ မရတဲ့ အခ်ိန္ကာလမ်ိဳးမွာ အႏုပညာကိစၥဆိုတာ ဒုတိယေနရာကို ေရာက္လာတာပါပဲ၊ ဥပမာဗ်ာ- က်ေနာ္ ဖတ္ဖူးခဲ့တာေလးတခုေပါ့ - အေသးစိတ္အတိအက်ေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ဘူး- `စစ္တပ္တတပ္ဟာ ၀မ္းပိုက္နဲ႕ စစ္တိုက္ရတယ္`-ဆိုတဲ့ စကားလိုပါပဲ အႏုပညာရွင္ တေယာက္ဟာလည္း သူ႕၀မ္းပိုက္ကို အရင္ျဖည့္ရမွာေပါ့။ ေနာက္တခုက အဲဒီအႏုပညာရွင္ဟာ အိမ္ေထာင္ဦးစီးတေယာက္ဆိုရင္ သူ႕ ဇနီးသားသမီးေတြရဲ႕ ၀မ္းပိုက္ေတြကို အရင္ျဖည့္ရမွာ အေသအခ်ာပါပဲ၊ အဲဒီ၀မ္းပိုက္ေတြကို ျဖည့္ျပီးမွ သူ႕ အႏုပညာေတြကို ဖန္တီးႏိုင္ေတာ့မွာေပါ့။ က်ေနာ္တို႕တိုင္းျပည္မွာ အမ်ားစုက လက္လုပ္လက္စားေတြပါ။ အမ်ားစုက ေအာက္ေျခလူတန္းစားေတြပါ။ အႏုပညာရွင္ေတြဆိုတာကလည္း အမ်ားစုက ဒီလူတန္းစားထဲက ထြက္လာတာပါ။ ဆိုေတာ့ ၀မ္းမျပည့္ႏိုင္ေသးတဲ့အခါ အႏုပညာေတြလည္း သိပ္မထြက္လာႏိုင္ဘူးလို႕ က်ေနာ္ကေတာ့ ယူဆပါတယ္။ လူခ်မ္းသာမိသားစုကထြက္လာတဲ့ အႏုပညာရွင္ေတြလည္း ရွိမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ ေလ့လာ ဖတ္ရႈ ၾကားသိမိရသေလာက္ထဲမွာ အနည္းအက်ဥ္းပဲရွိပါတယ္၊ က်ေနာ္ ေျပာတာ မွားသြားခဲ့ရင္လည္း ခြင့္လႊတ္ပါ။

ေနာက္တခု ဆက္ေျပာခ်င္တာကေတာ့ အခြင့္အေရးပါ၊ အထက္က ေဆြးေႏြးခဲ့တဲ့ အခ်က္ ႏွစ္ခ်က္အျပင္ အႏုပညာနဲ႕ပတ္သက္တဲ့အခါ ဆက္စပ္ေနတာက အခြင့္အေရးပါ။ ဥပမာ တခုအေနနဲ႕ လူတေယာက္အေၾကာင္း ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ က်ေနာ္က ဂစ္တာတီးသူ တေယာက္လည္းျဖစ္ေနေတာ့ ဂစ္တာသမားတေယာက္ အေၾကာင္းကိုပဲ ဥပမာ ေပးပါရေစ။ ၈၈ ေနာက္ပိုင္းမွာ ဗမာျပည္မွာ နံမည္ၾကီးလာတဲ့ Band တခု ရွိပါတယ္။ လူတိုင္းလည္း သိၾကမွာပါ Iron Cross ဆိုတဲ့ အမည္ကို။ IC လို႕လည္း အတိုေကာက္ ေခၚၾကပါတယ္၊ IC ရဲ႕ Lead Guitarist ခ်စ္စမ္းေမာင္ ကိုလည္း လူတိုင္းလိုလိုပဲ သိၾကမွာပါ၊ သူကေတာ့ ပါရမီရွင္ပါ။ သူကိုယ္တိုင္ ေျပာထားတဲ့ အင္တာဗ်ဴးေတြမွာကိုက အဲဒီအခ်က္ကို သိႏိုင္ပါတယ္၊ ခ်စ္စမ္းေမာင္ဟာ Stringed Instrument ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို က်င္က်င္လည္လည္ တီးခတ္ႏိုင္တာ ေတြ႕ရပါတယ္၊ Violin အုပ္စုေတာ့ မပါပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ Guitar အုပ္စုမွာေတာ့ Steel Guitar လိုမ်ိဳး တူရိယာေတြကိုပါ တီးခတ္ႏိုင္တာ ေတြ႕ရပါတယ္။
က်ေနာ္ အဓိကေျပာျပခ်င္တာကေတာ့ အခြင့္အေရးပါ၊ ခ်စ္စမ္းေမာင္ဟာ ဘယ္ေလာက္ၾကီး ပါရမီရွိရွိ။ သူ႕ အမက သူ႕ကို ဟသၤာတကေန ရန္ကုန္ ဂီတေလာကကို ေရာက္ေအာင္ မပို႕ခဲ့ရင္၊ ဆရာ ေစာဘြဲ႕မွဴးလို ဆရာသမားေကာင္း တေယာက္ဆီမွာ သူ မဆည္းပူးခဲ့ရရင္ ခ်စ္စမ္းေမာင္ကို အခုလိုအေျခအေနမ်ိဳး က်ေနာ္တို႕ ေတြ႕ရလိမ့္မယ္လို႕ မထင္ပါဘူး။ နယ္ျမိဳ႕ကေလးမွာပဲ ဂစ္တာသမားေလး ခ်စ္စမ္းေမာင္ျဖစ္ေနမွာ အေသအခ်ာပါပဲ၊
ဒါကို ဘာလို႕ က်ေနာ္ ေျပာႏိုင္တာလည္းဆိုေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္မွာ က်ေနာ္လည္း Lead Guitarist တေယာက္အျဖစ္ ရူးသြပ္ခဲ့ဖူးလို႕ပါပဲ။ က်ေနာ့္အကို ျဖစ္သူက St. Paul (ဗိုလ္တေထာင္ အ-ထ-က-၆)မွာ ေက်ာင္းတက္ပါတယ္။ သူနဲ႕ တတန္းထဲတက္တဲ့ သူ႕သူငယ္ခ်င္းက သီခ်င္းေတြ ကိုယ္တိုင္ေရး ကိုယ္တိုင္ဆိုတဲ့ အဆိုေတာ္ သားေထြးပါ။ ကိုသားေထြးနဲ႕ ဆက္စပ္ျပီး ရန္ကုန္က Studio ေတြ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားက အဆိုေတာ္ေတြရဲ႕ Recording Session ေတြကို က်ေနာ္ သြားေရာက္ ေလ့လာခြင့္ေတြ ရခဲ့ဖူးပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ Lynn Studio, May Studio ေတြဆို က်ေနာ္ ခဏခဏ ေရာက္ျဖစ္ပါတယ္။ Studio ေတြကိုေရာက္ေတာ့ Lead Guitar သမားတေယာက္အတြက္ မရွိမျဖစ္ သိသင့္သိအပ္တဲ့ အရာေတြ အမ်ားၾကီး ရွိေနတာကို သတိျပဳမိပါတယ္။ Music Theory ေတြကေတာ့ အဓိကပါပဲ၊ ဒါေပမယ့္ တျခားအဓိကက်တဲ့ အခ်က္ေတြထဲမွာ Technology ကလည္း ပါပါေသးတယ္။ Guitar Effects & Sound Processors ေတြ။ Amplifiers ေတြ။ Mixers ေတြ။ ဒါေတြ နားလည္ဖို႕ဆိုတာ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ အိမ္မွာ ထိုင္ေနလို႕ မရပါဘူး။ လက္ေတြ႕ ကိုင္တြယ္ တီးခတ္ စမ္းသပ္ႏိုင္တဲ့ အခြင့္အေရး ရမွ ျဖစ္မွာပါ။ Studio ေတြမွာ က်ေနာ္ သြားေလ့လာရင္းနဲ႕ ပညာလွ်ိဳတဲ့ ဂစ္တာသမားၾကီးေတြကိုလည္း ေတြ႕ခဲ့ဖူးပါတယ္၊ သူတီးတာ- သူသံုးတဲ့ Effects ေတြကို သူမ်ားသိမွာစိုးလို႕ Studio နံရံကို မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ျပီး ဂစ္တာတီးေနခဲ့တာကိုလည္း ေတြ႕ဖူးခဲ့ပါတယ္၊ လိုရင္းေျပာရရင္ ဂစ္တာပညာရွင္တေယာက္အျဖစ္ က်ေနာ္ လိုအပ္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကို ေလ့လာ သင္ယူဖို႕ အခြင့္အေရး မရခဲ့ပါဘူး။ သင္ၾကားေပးမယ့္ ဆရာလည္း မၾကံဳေတြ႕ခဲ့ရဘူး။ ဒီလိုနဲ႕ က်ေနာ္လည္း စိတ္ဓါတ္က်သြားခဲ့ျပီး ဂစ္တာ သိပ္မတီးျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။
ခ်ဳပ္ေျပာရရင္ အႏုပညာသမားတေယာက္ျဖစ္ဖို႕ဆိုတာကလည္း ေျမေတာင္ေျမွာက္ေပးမယ့္ ဆရာသမား ေကာင္းေတြနဲ႕ေတြ႕ၾကံဳရတဲ့ အခြင့္အေရးမ်ိဳး လိုပါေသးတယ္။ ပါရမီရွင္ေတြအတြက္ေတာ့ လိုခ်င္မွ လိုမွာေပါ့ေလ။ အဲဒီေတာ့ အခြင့္အေရးေတြ နည္းလာတဲ့အခါ အႏုပညာသည္ေတြလည္း နည္းလာတယ္လို႕ က်ေနာ္ထင္ပါတယ္။

နိဂံုး

နိဂံုးခ်ဳပ္ေျပာရရင္ေတာ့ ျပီးခဲ့တဲ့ ပို႕စ္ ႏွစ္ခုနဲ႕ အထက္က က်ေနာ္ေဆြးေႏြးခဲ့တဲ့ အခ်က္ေတြအေပၚမွာ အေၾကာင္းျပဳျပီး က်ေနာ္တို႕မ်ိဳးဆက္ လူငယ္ေတြမွာ ကဗ်ာဆရာနဲ႕ ဂစ္တာသမားေတြ ေပါလာတယ္လို႕ က်ေနာ္ယံုၾကည္ပါတယ္။ အတိအက် ေျပာရရင္ေတာ့ ကဗ်ာဆရာနဲ႕ ဂစ္တာသမားဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာရထက္ ကဗ်ာေရးသူေတြနဲ႕ ဂစ္တာတီးသူေတြ ပိုမ်ားလာတယ္လို႕ပဲ ေျပာပါရေစ။

အဲဒီအထဲက တေယာက္ဟာ က်ေနာ္ပါပဲ။
က်ေနာ္က ကဗ်ာေတြေရးတယ္၊ ဂစ္တာတီးတယ္။ ပါရမီရွင္လည္း မဟုတ္ဘူး။ ပညာရွင္လည္း မဟုတ္ပါဘူး။
ဒါေပမယ့္ ၀ါသနာအရ ကဗ်ာေတြ ဆက္ေရးေနဦးမယ္။ ဂစ္တာလည္း ဆက္တီးေနဦးမယ္ဗ်ာ။

အားလံုးပဲ ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ။

(ေအာင္သာငယ္)


No comments: